Ugrás a fő tartalomra

Gerda Green: Fenevadak Erdélyben részlet

Gerda Green: Fenevadak Erdélyben, grafika és borítóterv: Nyári Eszter, kiadó: Publio Kiadó, 2015. április 15. minden jog fenntartva
Részlet a 2015. április 15-én a Publio Kiadónál megjelent harmadik krimimből a Fenevadak Erdélyben címűből. Minden jog fenntartva! A könyv e-könyvként és nyomtatott formában is rendelhető a kiadótól. Grafikus és borítótervező: Nyári Eszter grafikusművész. http://publioboox.com/gerdagreen
-       Csodálatos lehetett – merengett el Olga, akit mindig lázba hozott a régi korok szelleme. – És az ön vegyészi szakmája jól megfért a férje régészeti munkájával?
-         Tökéletesen – válaszolt Ágnes – hiszen kiválóan tudtuk segíteni egymást. El-el kísértem nagyobb ásatásokra Egyiptomba, vagy Mezopotámiába, vagy utána utaztam és ott találkoztunk.
-         Milyen nagyszerű – lelkendezett Olga.
-         Talán úszhatnánk egyet – szólalt meg most Ilonka.
-         Rendben van.
Mindannyian bementek a hideg vizes medencébe, hogy a termálvíz után felfrissüljenek. A leghamarabb persze Ágnes fáradt el, aki négy-öt kör után kiment, majd szólt a barátnőinek, hogy elindul zuhanyozni és körülbelül fél óra múlva találkozzanak az öltözőszekrényes kabinoknál.
Ilonka és Olga még körülbelül negyed óráig úsztak, amikor dobhártyaszaggató visítás zengette meg a fürdőt. Olga azonnal felismerte a hangszínéből, hogy ez csak Ágnes lehet. Őrült iramban úszott ki a medencéből, majd kimászás közben a talpa megcsúszott a régimódi fémlétrán és teljes erővel beleütötte a lábujját a fokába. Úgy érezte, elájul a fájdalomtól, de nem törődött vele, hanem futott az öltözők irányába. Azzal nem számolt, hogy az út ebben az irányban egy két ajtóval nyíló gőzkabinon át vezet, ahol a nedves szauna kedvelői párolódtak. A mozaikcsempével borított kényelmes fekvőhelyeken fetrengő vendégeket csak alulról világították meg a zöldes színű lámpák, az arcukat nem lehetett látni. Ettől ez a nedves helyiség olyan volt, mintha London színváltóan ködös-szmogos, tizenkilencedik századi utcáinak egyikébe csöppent volna.
A nagy rohanásban újból megcsúszott a lába a síkos talajon és majdnem elesett, ekkor belekapaszkodott valakibe, akinek azt mondta, hogy bocsánat, majd tovább igyekezett.
Megérkezett a zuhanyzókhoz, de a fülkék többsége zárva volt, hiába rángatta az ajtókat, nagyüzem volt az uszodában. Így más módszerhez folyamodott, lehasalt és bekukucskált a fémajtók alatti résen. Olga a nedves kövön csúszott-mászott, addig ameddig egy ismerős lábat fel nem fedezett. Emlékezett rá, hogy Ágnesnek gyönyörűen pedikűrözött lábfejei voltak és aranylánc fityegett elegáns bokáján.
Ágnes eszméletlenül feküdt a földön. Olga segítségért kezdett kiabálni, mire a személyzet odasereglett. 
-         Mi a gond kisasszony?  - kérdezte rideg hangon a nagydarab, csontos nő, akinek kanárisárgára festett haja volt.
-         A kedves barátnőm, Szentkirályi Ágnes fekszik ott eszméletlenül a zuhanyban és nem tudom, hogy él-e még vagy sem?
-         Már miért ne élne? Talán megölte? –kérdezte hihetetlen szemtelenséggel a hangjában a nő, amihez Olga nem volt hozzászokva. Az elegáns fürdők személyzeténél általában kötelező volt a jó modor.
-  Ezt meg se hallottam! Inkább hozzon segítséget, én megpróbálok bemászni a másik fülkébe, onnan a barátnőmébe és belülről kinyitni a kallantyút– válaszolt neki keményen a nyomozólány. 
75 embernek tetszik a blogon! 
Köszönjük! 
Kiadói oldal 1: 

Kiadói oldal 2: 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar szecesszió, Lechner Ödön

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.comA szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! Lechner Ödön  (1845. Augusztus 27, Pest – 1914. Június 10, Budapest) a tizenkilencedik és huszadik század fordulójának legkiemelkedőbb magyar építésze. Két kulcskifejezéssel szoktuk őt jellemezni: a nemzetiépítőstílus kifejezője vagy a magyaros szecesszió kitalálója vagy atyja, ahogy előszeretettel nevezik sok szakkönyvben.
Általánosságban úgy jellemezhetjük, hogy alkotó évei kezdetén historikus és eklektikus stílusban tervezett, majd a modernebb önkifejezést tartotta szem előtt és az egyéni formanyelv kialakítására törekedett. A teljesség igénye nélkül, lévén, hogy szövegünk tananyag, szeretnénk a legfontosabb, vagy érdekesebb műveit megemlíteni, a historizálásból kiszabadult kezdetektől, a már-már art decoba hajló későszecessziós példákig.
A történeti stílusok elhagyásával Lechner Ödön a népművészetből átvett ornamentális motívumokat kezdte el használni. Egyes indus…

Art Nouveau, Jugendstil, Szecesszió, Wiener Werkstätte

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!
Art Nouveau
Az Art Nouveau Európából ered és elsősorban Franciaországból, ahogy a neve is tükrözi. Egyetemesen kialakuló stílusról van szó, amely elsősorban az 1880-as évekhez köthető, e kontinens több országában jelen van és jelentése új művészet. Ihletője az Arts and Crafts mozgalom, lényege pedig az, hogy eltávolodik a historizmustól és egy teljesen új, modern irányvonalat képvisel. Az Art Nouveau nemzetközi stílus, így szinte minden országban, ahol ebben a szellemben alkottak, építkeztek, megvan rá a megfelelő elnevezés.
Az Art Nouveau kifejezés magába foglal egyfajta nemzetközi filozófiát is, művészeti stílust az építészetben és az alkalmazott művészetekben. Az irányzat valódi időtartama 1890 és 1910 közé tehető. Franciaországban Artnouveau-nak, új művészetnek, NémetországbanJugendstil-nek, ifjú, fiatal stílusnak, Olaszországban Stile floreale-nak, azaz virágos…

Magyar szecesszió, Kós Károly

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.com
A cikk semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! Beleértve a cikk logikai felépítését is, mert erre is találtam példát! Köszönöm!

Halottak napján és a Reformáció Napján szeretnélek meglepni Benneteket kedves olvasóim, egy számomra oly kedves építész Kós Károly életművével. Hogy hogyan függ össze a kettő? Úgy, hogy Kós Károly áttért lutheránusról református vallásra, ami az erdélyi magyarság megmaradásának az egyik legfontosabb bástyája volt és ma is az.
A reformáció a Biblia nemzeti nyelvekre való lefordításával folytatódott, az után a bátor cselekedet után, amit Luther Márton tett, aki 1517. október 31.-én levelet írt Albert mainzi püspöknek, tiltakozását fejezve ki a búcsúcédulák árusítása ellen, valamint kiszegezte a wittenbergi vártemplom kapujára 95 tételből álló vitairatát is.
Tulajdonképpen Kós Károly élete, még ha nem is volt ennyire harcos személyiség, mint Luther, abból a folytonos munkából áll, aminek c…