Ugrás a fő tartalomra

Gerda Green bemutatkozik

Kocsis Nagy Noémi művészettörténész/író, azaz írói álnevén: Gerda Green


Kiadói szakmai önéletrajz: 
Kocsis Nagy Noémi azaz Gerda Green. Egy és ugyanaz. 2014. februárja óta vagyok a Publio Kiadó szerzője. Első könyvem a Fény és förtelem mellyel a XXI. Nemzetközi Könyvfesztiválon vettem részt a kiadómmal. A második A kék macska, amellyel a kiadóm szervezésében 2014. decemberében mutatkoztam be a Polihisztor Könyvesboltban. A harmadik a Fenevadak Erdélyben, melyhez a kiadóm a MÜSZI-ben szervezett nekem bemutatót 2015. június 10-én az ötödik Publio Írói Klub keretein belül. Életem első szakmai riportját Mészáros Mátyás szerzőtársam készítette velem, mely a Publio könyvei közül ingyenesen letölthető az alábbi linken: http://publioboox.com/hu_HU/publio-kaleidoszkop-ii 
Gerda Green: Fény és förtelem, 2014. Publio Kiadó. Borító és grafika: Bölecz Lilla.

Vagy a blogomom (Artificium és Gerda Green könyvek) olvasható teljes terjedelmében. Készített velem riportot a Könyvmegálló szakmai oldal és a kiadó is. A második könyvem A kék macska a Top 10-es listában volt. 2015: Azóta minden könyvem megkapta a Top 10-es besorolást. Kocsis Nagy Noémiként A Tündérherceg novellám jelent meg a kiadónál, 2015. júniusában. 
Facebookos szakmai oldalamra (Artificium és Gerda Green könyvek) szeretettel várom a rajongókat, olvasókat: Artificium és Gerda Green könyvek szakmai oldal: 
Minden könyvem magas színvonalon tervezett borítóval és illusztrációkkal rendelkezik, olyan grafikusoktól, mint Bölecz Lilla és Nyári Eszter. Könyveim felnőtt irodalmak a szerelemről, szexről, jellemről, élvezetekről, bűnről, kultúráról, gasztronómiáról. A műveim a Moly.hu könyves oldalon 97%-os olvasói értékeléseket értek el.
Gerda Green: A kék macska 2014, kiadó: Publio Kiadó, borító és grafikák: Bölecz Lilla. 
Hogyan kezdtem el írni és, hogy lettem Gerda Green? Nem tudnám pontosan meghatározni, talán a harminckilenc éve fakadó vágyból. Talán attól a pillanattól kezdve, hogy gyerekként megtanultam, írni és olvasni. Természetesen ez nem automatikus, az emberek többsége megtanulja ezt. Inkább úgy, hogy művészekkel áldott vagy terhelt (?) családi környezetben éltem, ahol mindenki festett, rajzolt, szobrot mintázott, hangszeren játszott és levelezett. A szülők, nagyszülők, nagynénik és bácsik, de a keresztszülők is. Ettől függetlenül Gerda Greennek természetesen volt gyerekszobája, viszont állatkert helyett a szülők hangversenyekre, festék és agyag szagú műtermekbe vitték. Nekem ez volt a természetes, mint ahogy más bemegy a szülei hivatalába. Boldog ifjú éveimben szemlélődtem, fantázia alakok megalkotásával, aszfaltrajzolással, rajzolással, festéssel foglalkoztam. Mindennél jobban vártam az irodalom órákat és versenyeken indultam. Fogalmazásaim kinn lógtak a faliújságon, a mára megszépült, internet mentes nyolcvanas években. Örömmel vettem tanáraim biztatását és igyekeztem a magyar irodalom és a világirodalom gyöngyszemeit megismerni. Szívesen olvastam meséket, novellákat, regényeket, költeményeket és egyéb könyveket, kortárs íróktól is, melyeket otthoni vagy könyvtári polcokon találtam. Az évzárókon fejből mondtam a teljes Kőmíves Kelement, A walesi bárdokat, a Toldit és a János vitézt. Szórakozásból megtanultam mások szerepeit is, ha valaki valamit elfelejtene, akkor segíteni tudjak. A kötelező olvasmányok, Jókai Mór, Gárdonyi Géza, Mikszáth Kálmán regényei nem kényszert, hanem élvezetet jelentettek, melyhez rajzos olvasónaplókat készítettem. Barátom szerint grafomán voltam és valószínűleg az vagyok ma is. Korábban naplót, verset írtam, rögzítettem benyomásaimat és tapasztalataimat a világról, de csak úgy titokban. Kedvenc elfoglaltságom az emberi tulajdonságok megfigyelése volt. A másik ember szándékai, megnyilvánulásai álltak az érdeklődésem középpontjában és ez nem változott. Már-már elindultam volna efelé a hivatás felé, amikor egy rajtam kívülálló ok miatt megtörtem, mely szándékomtól jó húsz évre eltérített. A pálya más irányba terelődött, a művészet és a művészettörténet felé. A művészettörténeti irodalom olvasása nem mindig egyszerű. 
Gerda Green: Fenevadak Erdélyben, 2015. Publio Kiadó, borító és grafikák: Nyári Eszter. 

Az egyetemi vizsgákon az angolul, németül, franciául és olaszul elolvasott szakkönyvekről kellett a referálni. Most már látom, hogy ez kifejezetten hasznos volt, hogy az irodalomra más szemszögből tekintsek például akkor, amikor újból és újból elolvasom kedvencemet, Szerb Antal remekművét az Utas és holdvilágot. Jelképesen szólva ősszel bementem a könyvtárba és rendszerint vizsgaidőszakban jöttem ki, s teszem ezt már huszonöt éve, megtartva az egyetem előtti, alatti, utáni évek jó szokását. A felsőfokú tanulmányok során magamnak készített jegyzetek mások tanulását is szolgálták. Véremmé vált a könyvtárazás, a megtermékenyítő környezetben való lét, ami nélkül élni sem tudnék. Közben művészeti cikkeket írtam lapoknak, amelyeket sokszor mások neve alatt közöltek le. Talán akkor jött az ötlet a sok bosszankodás után, ha nem mehet valami a saját nevemen, legyen nekem álnevem. Továbbá minden fennmaradó időmet a szakirodalmakon kívül, szépirodalmi művek és klasszikus krimik, rémtörténetek olvasásával töltöttem. Jó ideje tanítottam már egy kiváló, kortárs, felsőfokú művészeti iskolában, amikor jött az ötlet, hogy a diákjaimnak készített grafikatörténeti és betűtörténeti tételek, elemző tanulmányok után, amelyek több száz oldalt tesznek ki, azok kerüljenek fel a saját blogomra az Artificiumra. Kortárs művészekkel készült riportjaim és kiállítás megnyitóim sorát kísérve grafikus tanítványom Bölecz Lilla adta a nagyszerű ötletet. Ajánlatot tett nekem, hogy a lélek, a jó és gonosz erők felderítése iránti vágy, a krimik, a fikciók, a túlvilágian erotikus fantázia történetek elmesélése után, álljak neki végre megírni mindazt, amit a tárlaton neki előadtam. Lényegében a grafikus és kiváló, azóta elhunyt másik grafikus barátom Dömsödi Zsolt (1986-2015), a nálam fiatalabb, de lehet, hogy érettebb lelkek adtak tanácsot és lendületet nekem, hogy megszülethessen Gerda Green. Ezt követte a regényírás, a művésztől fejezetenként kapott rajzok, a kiadók keresése évekig, ami után rátaláltam a Publiora. Első könyvem a Fény és förtelem mellyel a XXI. Nemzetközi Könyvfesztiválon vettem részt a kiadómmal, a második A kék macska, ami 2014. szeptemberében fog megjelenni és ezt remélhetőleg krimik sora fogja követni.

Kocsis Nagy Noémi: A tündérherceg, 2015., Publio Kiadó. 

Kiadói oldal 1: 

Kiadói oldal 2: 

Ez 163 embernek tetszik itt a blogon! 
6-an osztották meg a Facebookon! 
Köszönjük!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar szecesszió, Lechner Ödön

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.comA szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! Lechner Ödön  (1845. Augusztus 27, Pest – 1914. Június 10, Budapest) a tizenkilencedik és huszadik század fordulójának legkiemelkedőbb magyar építésze. Két kulcskifejezéssel szoktuk őt jellemezni: a nemzetiépítőstílus kifejezője vagy a magyaros szecesszió kitalálója vagy atyja, ahogy előszeretettel nevezik sok szakkönyvben.
Általánosságban úgy jellemezhetjük, hogy alkotó évei kezdetén historikus és eklektikus stílusban tervezett, majd a modernebb önkifejezést tartotta szem előtt és az egyéni formanyelv kialakítására törekedett. A teljesség igénye nélkül, lévén, hogy szövegünk tananyag, szeretnénk a legfontosabb, vagy érdekesebb műveit megemlíteni, a historizálásból kiszabadult kezdetektől, a már-már art decoba hajló későszecessziós példákig.
A történeti stílusok elhagyásával Lechner Ödön a népművészetből átvett ornamentális motívumokat kezdte el használni. Egyes indus…

Art Nouveau, Jugendstil, Szecesszió, Wiener Werkstätte

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!
Art Nouveau
Az Art Nouveau Európából ered és elsősorban Franciaországból, ahogy a neve is tükrözi. Egyetemesen kialakuló stílusról van szó, amely elsősorban az 1880-as évekhez köthető, e kontinens több országában jelen van és jelentése új művészet. Ihletője az Arts and Crafts mozgalom, lényege pedig az, hogy eltávolodik a historizmustól és egy teljesen új, modern irányvonalat képvisel. Az Art Nouveau nemzetközi stílus, így szinte minden országban, ahol ebben a szellemben alkottak, építkeztek, megvan rá a megfelelő elnevezés.
Az Art Nouveau kifejezés magába foglal egyfajta nemzetközi filozófiát is, művészeti stílust az építészetben és az alkalmazott művészetekben. Az irányzat valódi időtartama 1890 és 1910 közé tehető. Franciaországban Artnouveau-nak, új művészetnek, NémetországbanJugendstil-nek, ifjú, fiatal stílusnak, Olaszországban Stile floreale-nak, azaz virágos…

A magyar (nép) mese napja, megteremtője: Benedek Elek és A só meséje

Életem egyik legnagyobb élménye, példaképe Benedek Elek  (Kisbacon, 1859. szeptember 30.- Kisbacon, 1929. augusztus 17.) magyar író, újságíró, országgyűlési képviselő életműve. Születésének 106. évfordulóján emlékezzünk meg mi is róla. Eszmélésem, amelynek fontos részei voltak a népmesék, úgy három-négy éves koromra tehető, amikor a szüleim, nagyszüleim felolvasásban hallgattam a meséket, amelyeket írt. Később, amikor hat évesen már magam is ismertem a betűket, rongyosra olvastam az otthon lévő mesegyűjteményeit, ráadásul iskolánk falán ott volt kitéveaz arcképe . Nekem ő volt a "jóságos Elek apó" a nagyapák archetípusa. Álmodozásaim közben oda-oda néztem órán is, minduntalan történetein és varázslatos személyiségén gondolkoztam, amit nekem és más gyerekeknek, osztálytásaimnak is jelentett. Olyan klasszikusai, mint a Hammas Gyurka, A hazug legény, A szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack, a Furulyás Palkó, A béka-királykisasszony, a Csali mese, A csillagszemű juhász, A pel…