Ugrás a fő tartalomra

Embrace-Átölel kiállítás a Palomában

              Bölecz Lilla-Duschanek Katalin kiállításmegnyitó elé



Duschanek Katalin és Bölecz Lilla izgalmas kiállítása elé nézünk a budapesti Palomában 2014. április 17-én. Két különböző alkotóművészről van szó, akiknek fiatal koruk ellenére már jelentős szakmai múltjuk van.

Tudatosan választották a lányok a Palomát mostani kiállításuk helyszínéül, lévén a hely egy sokat ígérő új művészeti és kulturális projekt, a legfrissebb trendek formálódásának kecsegtető helyszíne Budapest egyik izgalmas művész negyedében.

Az egy hónapig megtekinthető kiállítás üzenete az egymással való egyetemes összekapcsolódás, és a női lélek szemszögéből érzékelt befogadó, reflektáló valóság ábrázolása figuratív képekben.

Ezenkívül mindkettőjük nem titkolt célja megosztani a magyarországi közönséggel, a más kultúrák által erősen átitatott tapasztalataik képekben való lecsapódását. Markáns közös vonaluk a “nyitott szívvel befogadni (embrace) az ismeretlent” hozzáállás, ami művészetükre is nagy hatással bír. A két lány több éves mély barátsága és számos kapcsolódási pontja hozta természetesen az ötletet, hogy egymást kiegészítő rajzi világuk, különböző stílusú figuratív ábrázolásmódjuk izgalmas és mély világba invitálhassa a közönséget e kiállítás keretében.

Duschanek Katalin 2009 óta foglalkozik komolyabban festéssel, miután több különböző diploma megszerzése elvezette arra az alkotó útra, ahol most szívesen jár.  Az elmúlt kilenc évben több helyen élt, tanult és dolgozott (London, Párizs, Kairó, Valencia és Budapest) ahol számos alkalommal állította ki munkáit. Jelenleg Dubaiban lakik és helyi nemzetközi galériákkal működik együtt.

Bölecz Lilla a KREA Kortárs Művészeti Iskola egykori hallgatója is folyamatosan kiállít 2010 óta. Csoportos és egyéni kiállításokon vett részt többek között a Szimpla Kert, a KREA iskola helyiségei, az Akvárium Reklámfesztiválján és a Müsziben 2010-2013 között. Alkotásairól publikációk jelentek meg a Hg.hu-n, PS Magazinban, a Hellodesignban, a Kreatív Online-ban, a Design&Design-ban, ahol az Awards of Day-t nyerte meg, vagy az Artificium blogon volt a hónap művésze. Most ismét szabadúszó, sokat dolgozik megrendelésre, illusztrálta Gerda Green krimijét, a Fény és Förtelmet. Munkái elérhetők/megvásárolhatóak: www.lillab.prosite.com / www.society6.com/lillabolecz

A kiállítás 2014. április 17-én nyílik meg ünnepélyes keretek között a Palomában, ami a felújított Ferenciek tere közelében, a Kossuth Lajos utcából nyíló műemlék udvarban várja az érdeklődő, művészetszerető közönséget.

                                                                            Kocsis Nagy Noémi művészettörténész

Budapest, 2014. április 4.

Cím:
© 2014 Microsoft Corporation · © 2013 Nokia
Kossuth Lajos utca 14-16. félemelet, Budapest, Hungary, 1053

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar szecesszió, Lechner Ödön

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.comA szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! Lechner Ödön  (1845. Augusztus 27, Pest – 1914. Június 10, Budapest) a tizenkilencedik és huszadik század fordulójának legkiemelkedőbb magyar építésze. Két kulcskifejezéssel szoktuk őt jellemezni: a nemzetiépítőstílus kifejezője vagy a magyaros szecesszió kitalálója vagy atyja, ahogy előszeretettel nevezik sok szakkönyvben.
Általánosságban úgy jellemezhetjük, hogy alkotó évei kezdetén historikus és eklektikus stílusban tervezett, majd a modernebb önkifejezést tartotta szem előtt és az egyéni formanyelv kialakítására törekedett. A teljesség igénye nélkül, lévén, hogy szövegünk tananyag, szeretnénk a legfontosabb, vagy érdekesebb műveit megemlíteni, a historizálásból kiszabadult kezdetektől, a már-már art decoba hajló későszecessziós példákig.
A történeti stílusok elhagyásával Lechner Ödön a népművészetből átvett ornamentális motívumokat kezdte el használni. Egyes indus…

Art Nouveau, Jugendstil, Szecesszió, Wiener Werkstätte

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!
Art Nouveau
Az Art Nouveau Európából ered és elsősorban Franciaországból, ahogy a neve is tükrözi. Egyetemesen kialakuló stílusról van szó, amely elsősorban az 1880-as évekhez köthető, e kontinens több országában jelen van és jelentése új művészet. Ihletője az Arts and Crafts mozgalom, lényege pedig az, hogy eltávolodik a historizmustól és egy teljesen új, modern irányvonalat képvisel. Az Art Nouveau nemzetközi stílus, így szinte minden országban, ahol ebben a szellemben alkottak, építkeztek, megvan rá a megfelelő elnevezés.
Az Art Nouveau kifejezés magába foglal egyfajta nemzetközi filozófiát is, művészeti stílust az építészetben és az alkalmazott művészetekben. Az irányzat valódi időtartama 1890 és 1910 közé tehető. Franciaországban Artnouveau-nak, új művészetnek, NémetországbanJugendstil-nek, ifjú, fiatal stílusnak, Olaszországban Stile floreale-nak, azaz virágos…

A magyar (nép) mese napja, megteremtője: Benedek Elek és A só meséje

Életem egyik legnagyobb élménye, példaképe Benedek Elek  (Kisbacon, 1859. szeptember 30.- Kisbacon, 1929. augusztus 17.) magyar író, újságíró, országgyűlési képviselő életműve. Születésének 106. évfordulóján emlékezzünk meg mi is róla. Eszmélésem, amelynek fontos részei voltak a népmesék, úgy három-négy éves koromra tehető, amikor a szüleim, nagyszüleim felolvasásban hallgattam a meséket, amelyeket írt. Később, amikor hat évesen már magam is ismertem a betűket, rongyosra olvastam az otthon lévő mesegyűjteményeit, ráadásul iskolánk falán ott volt kitéveaz arcképe . Nekem ő volt a "jóságos Elek apó" a nagyapák archetípusa. Álmodozásaim közben oda-oda néztem órán is, minduntalan történetein és varázslatos személyiségén gondolkoztam, amit nekem és más gyerekeknek, osztálytásaimnak is jelentett. Olyan klasszikusai, mint a Hammas Gyurka, A hazug legény, A szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack, a Furulyás Palkó, A béka-királykisasszony, a Csali mese, A csillagszemű juhász, A pel…