Ugrás a fő tartalomra

A hónap művésze 14: Albert Eszter


Copyright©2012. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!

Albert Eszter grafikus.

KNN. Kedves Eszter, a KREÁ-s diplomázásod óta rég találkoztunk, miután nálam írtad a nagyszerű szakdolgozatodat Tim Burton munkásságából. Kérlek, hogy mesélj az Artificium olvasóinak arról, hogy hogyan merült fel Benned a Lipóti Pékség arculatának a megtervezése 2012-ben, amelyben konzulens tanárod Darázs Bódog grafikus, designer volt a segítségedre? Illetve meséld el nekünk, hogy miket terveztél még a logó mellé, hogyan képzelted el az új megjelenést?
AE. A diploma, feladat szempontjából igazán szabad teret és lehetőségeket adott számomra a csomagolások megtervezésére, eddigi kommunikációs eszközeik gyarapítására, vagy akár az üzleten belüli szolgáltatások kibővítésére. 

A Lipóti Pékség logója. Copyright© Albert Eszter.
A Lipóti Pékség arculatának koncepciója, a márkajellemző három alappillérére épül: minőség, tradíció, modernitás.
A Lipóti Pékség logójának szerkezeti rajza. Copyright© Albert Eszter.
A logóban ugyanez a hármasság figyelhető meg, a búzaszemek számában. Tradicionális jelleget a betűválasztás, minőséget az egészséges búzaszemek, a modernitást pedig mindezek összekapcsolódása jelképezi.
A pékség aktuális arculata nincs arányban a termékeik által képviselt magas minőséggel, ezért a  célom az volt, hogy összhangba hozzam a brand (védjegy, márka) újratervezésével. 

A Lipóti Pékség tervezett arculata. Copyright© Albert Eszter.
Ugyanakkor szerettem volna megőrizni az itt árusított kenyerek, pékáruk papírjainak, a bolt feliratainak tradicionális jellegét, de nagyobb hangsúlyt fektetni a  korszerűsítésre, mindezt egy teljes megjelenés- és a csomagolás frissítéssel, átalakításával. A végső változatoknak köszönhetően az arculat modern, letisztult, egységes és stilizált lett, ami jól használható az információs táblákon, árjelzőkön, belógatott displayeken, csomagolásokon és a kiegészítő termékeken is.


A Lipóti Pékség kenyereihez, péksüteményeihez tervezett csomagolások. Copyright© Albert Eszter.
A termékek jelenlegi csoportosítását újragondolva egy logikusabb, a pékáruk egyszerűbb felismerését segítő, variálható elrendezésű, piktogramokkal jelölt információs rendszert terveztem, figyelembe véve az eltérő adottságokkal rendelkező boltok jobb helykihasználását. Ezeket egészítik ki ötleteimben és munkámban az ár- és heti akciót jelző táblák. 
A Lipóti Pékség számára tervezett táskák. Copyright© Albert Eszter.

Csomagolások terén konkrét elképzeléseim voltak, szerettem volna eltérni a hazai trendektől, ezért fotókat itt konzekvensen nem használtam, kizárólag az elkészült piktogramokból felépített mintarendszerrel dolgoztam. A csomagolást, a használatban lévő papírzacskók mellett kiterjesztettem egyedi és gyűjtődobozos kiszerelésre. 
A Lipóti Pékség számára tervezett csészék és papírpoharak feliratokkal. Copyright© Albert Eszter.

Plusz szolgáltatásként találtam ki a pékségben működő, helyben fogyasztásra alkalmas kis kávézót, melynek részét képezik a csészék, papírpoharak, cukrok, displayek és vászontáskák. Ezt szerettem volna több fázisban valamelyest függetleníteni, elkülöníteni a pékségtől, természetesen megtartva bizonyos arculati egyezéseket. 
A Lipóti Pékség belső elrendezése. Copyright© Albert Eszter.
A bevezetését több lépcsősre terveztem. Kezdeti időszakban a pékséghez hasonló motívumrendszerre épülne, majd a későbbiekben arculatváltásra kerülne sor, a piktogramok helyét stilizált búzakalászok kapcsolódásából létrehozott megjelenés váltaná fel. Ez a branden belül egy progresszívebb, lendületesebb irányt képviselne
A Lipóti Pékség arculata a kommunikációs felületeken (web). Copyright© Albert Eszter.
Az egész arculaton belül csak a kommunikációs felületeknél (web, CLP) használtam fotót. Mindezt azért, mert ezek azok az eszközök, ahol a vásárló nem találkozik közvetlenül a termékkel, nem látja, nem feltétlen tudja piktogram alapján elképzelni.

KNN. Úgy tudom, hogy nyáron a SZIN (Szegedi Ifjúsági Napok) pályázatán is indultál, kiegészítők témakörben. Amit alkotótársaddal (Tóth Patrícia) nyertetek meg. Kérlek mesélj erről is. Mutasd be ezeket nekünk.
A SZIN számára Tóth Patríciával közösen készített parafa kiegészítők.Copyright© Albert Eszter.
AE. Most  a nyertesek mások voltak, de nagyon szívesen mesélek erről a munkáról. A SZIN köztudottan ma hazánk legzöldebb fesztiválja, így nem meglepő módon indított egy zöld dizájn nevű pályázatot, melyre olyan tervezők munkáit várták, akik környezetbarát és/vagy újrahasznosított anyagokból készítenek divatkiegészítőket. Mivel mindkettőnk számára fontos a környezetvédelem, Patríciával gondoltunk egyet, és olyan ékszereket készítettünk, amelyek alapanyagai PET palack és parafa, a megmunkálásukhoz pedig nem szükséges sok eszköz. Ez azért volt fontos, mert a helyben tartott workshop keretein belül, kis praktikákkal mások számára is könnyen elsajátíthatóvá akartuk tenni ezeket a kiegészítőket. 
A SZIN számára Tóth Patríciával közösen készített PET palack kiegészítők.  
Copyright© Albert Eszter.
KNN. Továbbá szeretném tudni, hogy milyen munkákat csinálsz mostanában és mik a további céljaid a tervezőgrafikai szakmában?
AE. Jelenleg a Café Designnál dolgozom külsősként, mellette szabadúszóként tevékenykedem. Szeretnék még tanulni, tapasztalatot szerezni a szakmában, ehhez úgy gondolom, hogy egy ügynökségnél és a sok munkánál nincs is jobb lehetőség.
KNN. Kedves Eszter, nagyon szépen köszönöm, hogy a mostani igen sűrű elfoglaltságaid mellett szakítottál időt arra, hogy olvasóinknak gyors betekintést nyújts a munkádba és további szakmai elképzeléseidhez nagyon sok sikert kívánok neked.
AE. Én is köszönöm a lehetőséget, hogy elmondhattam azt, milyen munkákkal foglalkoztam és mik a terveim a jövőben. 

Szakmai életrajz:


2012-              Café Design

                        Külsős munkatárs, Budapest

2008-2012     KREA Kortárs Művészeti Iskola

                        Tervezőgrafika szak, Budapest

2003-2011     Szegedi Tudomány Egyetem, Bölcsészettudományi Kar

                        Magyar nyelv és irodalom szak, Szeged

1999-2003     Eötvös József Gimnázium, Szeged
                                                                                                                  Kocsis Nagy Noémi
Ez 641 embernek tetszik itt a blogon! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A magyar (nép) mese napja, megteremtője: Benedek Elek és A só meséje

Életem egyik legnagyobb élménye, példaképe Benedek Elek  (Kisbacon, 1859. szeptember 30.- Kisbacon, 1929. augusztus 17.) magyar író, újságíró, országgyűlési képviselő életműve. Születésének 106. évfordulóján emlékezzünk meg mi is róla. Eszmélésem, amelynek fontos részei voltak a népmesék, úgy három-négy éves koromra tehető, amikor a szüleim, nagyszüleim felolvasásban hallgattam a meséket, amelyeket írt. Később, amikor hat évesen már magam is ismertem a betűket, rongyosra olvastam az otthon lévő mesegyűjteményeit, ráadásul iskolánk falán ott volt kitéveaz arcképe . Nekem ő volt a "jóságos Elek apó" a nagyapák archetípusa. Álmodozásaim közben oda-oda néztem órán is, minduntalan történetein és varázslatos személyiségén gondolkoztam, amit nekem és más gyerekeknek, osztálytásaimnak is jelentett. Olyan klasszikusai, mint a Hammas Gyurka, A hazug legény, A szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack, a Furulyás Palkó, A béka-királykisasszony, a Csali mese, A csillagszemű juhász, A pel…

Magyar szecesszió, Lechner Ödön

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.comA szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! Lechner Ödön  (1845. Augusztus 27, Pest – 1914. Június 10, Budapest) a tizenkilencedik és huszadik század fordulójának legkiemelkedőbb magyar építésze. Két kulcskifejezéssel szoktuk őt jellemezni: a nemzetiépítőstílus kifejezője vagy a magyaros szecesszió kitalálója vagy atyja, ahogy előszeretettel nevezik sok szakkönyvben.
Általánosságban úgy jellemezhetjük, hogy alkotó évei kezdetén historikus és eklektikus stílusban tervezett, majd a modernebb önkifejezést tartotta szem előtt és az egyéni formanyelv kialakítására törekedett. A teljesség igénye nélkül, lévén, hogy szövegünk tananyag, szeretnénk a legfontosabb, vagy érdekesebb műveit megemlíteni, a historizálásból kiszabadult kezdetektől, a már-már art decoba hajló későszecessziós példákig.
A történeti stílusok elhagyásával Lechner Ödön a népművészetből átvett ornamentális motívumokat kezdte el használni. Egyes indus…

Art Nouveau, Jugendstil, Szecesszió, Wiener Werkstätte

Copyright © 2015. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!
Art Nouveau
Az Art Nouveau Európából ered és elsősorban Franciaországból, ahogy a neve is tükrözi. Egyetemesen kialakuló stílusról van szó, amely elsősorban az 1880-as évekhez köthető, e kontinens több országában jelen van és jelentése új művészet. Ihletője az Arts and Crafts mozgalom, lényege pedig az, hogy eltávolodik a historizmustól és egy teljesen új, modern irányvonalat képvisel. Az Art Nouveau nemzetközi stílus, így szinte minden országban, ahol ebben a szellemben alkottak, építkeztek, megvan rá a megfelelő elnevezés.
Az Art Nouveau kifejezés magába foglal egyfajta nemzetközi filozófiát is, művészeti stílust az építészetben és az alkalmazott művészetekben. Az irányzat valódi időtartama 1890 és 1910 közé tehető. Franciaországban Artnouveau-nak, új művészetnek, NémetországbanJugendstil-nek, ifjú, fiatal stílusnak, Olaszországban Stile floreale-nak, azaz virágos…